Śniący

Piranha Bytes: Czy Gothic okaże się kamieniem milowym niemieckiej historii gier?

Magazyn: MCV | Autor: Christoph Holowaty | | Źródło
Gothic screenshot 1

Tom Putzki, Piranha Bytes: Chcemy być przyjaźni początkującym poprzez prosty interfejs.

Gothic screenshot 1

Gothic: mądre taktyki potworów i mroczny klimat trójwymiarowych podziemi.

Bochum. Niespodzianka z Zagłębia Ruhry: młody developer gier o nazwie Piranha Bytes pokazał ukończoną w 25% wersję “Gothic”, trójwymiarowej RPG na pecety, która może stać się dla niemieckiej branży kamieniem milowym pod względem technologii. “Gothic to RPG dla graczy z głównego nurtu”, wyjaśnia dyrektor marketingu z Piranha Bytes - Tom Putzki. “Nie oznacza to, że ograniczamy głębię gry, po prostu przygotowujemy interfejs w sposób, w jaki robilibyśmy to dla gry na PlayStation. Chcemy stworzyć intuicyjne sterowanie oparte na maksymalnie ośmiu klawiszach.” Bohater “Gothica” trafia do otoczonego magiczną barierą więziennego świata, skąd musi uciec. Wytworzył się tam system społeczny z przeróżnymi gildiami, do których gracz może dołączyć i realizować cele danego ugrupowania, walcząc o władzę z pozostałymi. Niezmiernie ciekawe wydają się rasy potworów. Piranha Bytes planuje wprowadzić rasy o zupełnie różnych zachowaniach, jak na przykład padlinożercy, którzy podążają za bohaterem w nadziei na coś do jedzenia, samemu jednak go nie atakując. Pojawią się też stwory, które są przyciągane przez światło, inne będą głuche, a jeszcze inne zareagują tylko na ruch. Dodatkowym urozmaiceniem będą duże potwory, które nie będą starały się za wszelką cenę dotrzeć do bohatera przez przeszkody terenowe, ale zwyczajnie podniosą inne stwory i pomogą im się do niego dostać. Gothic jest planowany na styczeń lub luty 1999, lecz nie jest jeszcze ustalony dystrybutor.