Śniący

Gothic

Magazyn: Power Play | Autor: Maik Wöhler | | Źródło
Gothic screenshot 1

Pierwsze screenshoty podkręcają oczekiwania

Gothic screenshot 2

W ciasnych przestrzeniach statyczna kamera da lepszy widok na sytuację


Gothic

Gatunek:

Action-RPG

Producent:

Piranha-Bytes

Planowana data premiery:

1. kwartał 1999

Gothic screenshot 3

Wszelki rozwój bohatera jest wyraźnie widoczny na ekranie

Gothic screenshot 4

Świątynie i magia to nieodzowny element dobrego RPG, nie zabraknie ich także w Gothic

Mroczne krypty tworzą - nomen omen - podwalinę pod nową grę RPG Piranii

Fani gier RPG nie mają lekko. Muszą wytrzymywać długie okresy posuchy. W tym roku to się może zmienić. Podczas gdy Attic pracuje nad LMK (The Lady, the Mage and the Knight - przyp. tłum), jeszcze jedna drużyna programistów pracuje nad swoim projektem. Piranha Bytes, będąca świeżo po swoim chrzcie mieszcząca się w Bochum firma, dostarczy wam nowego, solidnego materiału na poziomie międzynarodowym. Pokaże, że ten kraj ma naprawdę dobrych programistów.

Przygoda zaczyna się upadkiem z dużej wysokości. Z bardziej lub mniej błahego powodu zostałeś skazany na pobyt w więziennym świecie. Teraz masz tylko jeden cel: znaleźć drogę ucieczki. Oczywiście droga ku wolności jest usiana kamieniami. Więźniowie żyją w otoczonym barierą miejscu, z którego najwyraźniej nie ma ucieczki, więc nie ma potrzeby ich pilnowania. Z tego powodu wprowadzili oni własne prawa, a z czasem utworzyli społeczność podzieloną na 13 gildii. Historia rozgrywa się w pełnym świecie zewnętrznym i podziemnym, i wedle zapewnień dostarczy graczom kilka tygodni zabawy. Sterowanie bohaterem odbywa się w perspektywie trzeciej osoby. Twórcy chcą uniknąć znanych problemów z obsługą kamery, więc poświęcają wiele czasu na nowy system. Interakcja ze środowiskiem wedle zapowiedzi wyznaczy nowe standardy. Wszystkie postaci niezależne będą regularnie wykonywać różne czynności, reagować na nasze akcje i dostosowywać do nich swoje zachowania. System ten umożliwia wielokrotne ogrywanie tytułu bez odrobiny nudy. Rozwój postaci również pozostawia wiele swobody. Do nauczenia się jest około 30 umiejętności i tyle samo zaklęć, a tylko od Ciebie zależy które wybierzesz.

Grafika zachwyci przede wszystkim klimatycznymi detalami. Przykładowo poziom umiejętności posługiwania się bronią jest bezpośrednio odzwierciedlony w animacjach i początkowo bohater włada orężem bardzo niezręcznie. Aby Gothic nie był zbyt przesycony akcją, w grze znajdzie się także sporo zagadek z rodzaju tych, przy których trzeba naprawdę wytężyć szare komórki. Prawie każdym przedmiotem w świecie da się manipulować, a łamigłówki są zaprojektowane tak, by wykorzystywać ten fakt. Projekt jest ciągle na bardzo wczesnym stadium rozwoju; do premiery pozostało dużo czasu - Gothic jest zapowiadany na styczeń 1999. Będziemy oczywiście informowali was o postępach w pracach.