Śniący

Gothic

Magazyn: PC Player | Autor: Martin Schnelle | | Źródło
Gothic screenshot 1

Menu wyboru czarów jest bardzo przejrzyste i proste.


Gothic screenshot 1

Nowo nabyte umiejętności walki miecze są natychmiast widoczne w bardziej eleganckich animacjach.

Nie tylko dla Gotów

Dobre gry RPG nie są produkowane wyłącznie w Stanach Zjednoczonych - tę tezę stara się potwierdzić bochumskie studio Piranha Bytes. Gothic wrzuca graczy do podziemnego więzienia, w którym skazańcy, w zamian za jedzenie i nieco dóbr luksusowych, wydobywają rudę w kopalni. Sterowanie jest bardzo proste i wystarczy do niego dziewięć zwykle używanych klawiszy. Nie ma ekwipunku w ścisłym tego słowa znaczeniu - wszystkie przedmioty są po prostu widoczne na postaci. Tak samo jest z umiejętnościami: początkowo nasz bohater włada mieczem w dość pokraczny sposób, ale po kilku lekcjach widać, że robi to znacznie bardziej elegancko - zadając przy tym więcej obrażeń. Dopiero później w grze przyjdzie nam zdecydować którą z pięciu klas postaci zechcemy wybrać. Na przykład Psionicy potrafią siłą swojej woli przejąć kontrolę nad inną osobą. Mogą kazać jej kogoś zaatakować albo odłożyć całe uzbrojenie na ziemię, następnie zabierając je dla siebie. Potwory nie odstają poziomem jeśli chodzi o chytrość, potrafią zastawiać na graczy pułapki i wzywać wsparcie swoich pobratymców.

► Producent: Piranha Bytes
► Gatunek: RPG
► Data wydania: 4. kwartał '98