Śniący

Uciec z więzienia

Magazyn: Gamestar | Autor: Rüdiger Steidle | | Źródło: brak
Gothic screenshot 1

Dwa Gobliny z drewnianymi pałkami nie mają żadnych szans w starciu z twoją drużyną.

Gothic screenshot 3

Adept sekty wybiera jeden z sześciu czarów.

Niemiecka ekipa chce na powrót uczynić gatunek RPG przyjaznym dla początkujących.

Piranha Bytes to młode niemieckie studio tworzące gry pracujące nad trójwymiarową RPG “Gothic”, w której gracz zostaje skazany na pobyt w podziemnej kolonii więziennej. Jej obszar jest odgrodzony od świata zewnętrznego magiczną barierą, której nie mogą przekroczyć istoty żywe. Jedynym celem więźniów jest rzecz jasna ucieczka z tego niegościnnego miejsca.

Bez mieszania liczbami

Choć w Gothicu akcję ogląda się z perspektywy znanej z Tomb Raidera, a nasz bohater nie jest chodzącym okienkiem statystyk, jest to prawdziwa RPG z drużynami, rozmowami i misjami pobocznymi. “Nie chcemy zabić graczy strasznie długimi kolumnami liczb”, wyjaśnia Tom Putzki, jeden z projektantów z Piranha Bytes. Jedynie na początku drugiego z sześciu rozdziałów przed graczem zostanie postawiony wybór. Po jego podjęciu, będziemy kroczyć przez podziemia magiem, złodziejem, Psionikiem albo wojownikiem. Będziemy też widzieć jak polepszają się umiejętności bohatera: podczas gdy zwykła kula ognia przypomina raczej świeczkę, zaawansowanemu atakowi ogniem bliżej do ogromnego rozległego płonącego deszczu.

Wesołe jest życie potwora

Zarówno potwory jak i skazańcy żyją własnym życiem. Rozmawiają, bawią się i walczą między sobą. Stwory nie atakują ślepo bohatera. Jeśli na przykład spotkamy małego Goblina, zacznie on uciekać, próbując zaalarmować swoich kamratów. Współwięźniowie mają pamięć i reagują na czyny bohatera. Jeśli będziesz plądrować wszystko, co napotkasz na swojej drodze, ciężko będzie ci znaleźć nowych członków do twojej drużyny.

“Gra na PC musi być równie łatwa w sterowaniu jak tytuł konsolowy”, powiedział nam Tom Putzki. Dlatego też sterowanie w Gothicu jest ograniczone do dziesięciu klawiszy, którymi steruje się postacią przez mroczne podziemia podobnie jak Larą Croft. Pod względem graficznym, oko ucieszą realistyczne efekty świetlne i motion capture. Każdy przedmiot jest widoczny zarówno w ekwipunku, jak i na ciele jego posiadacza. Z daleka widać jaką zbroję i broń posiada nasz przeciwnik.

Wnioski Rüdigera Steidle

“Szczególnie podoba mi się sztuczna inteligencja NPC-ów. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, w Gothicu nie napotkam głupich potworów, tylko godnych przeciwników.”